donderdag 17 oktober 2013

11-10-2013

Gisteren had ik het nog niet helemaal door, maar vanochtend merkte ik dat ik nu midden tussen de bergen van de eifel zit. Mijn overnachtingsplek is vlak bij de rivier, maar wel bijna een kwartier lopen ervandaan doordat hij een paar honderd meter hoger ligt. Mijn bedoeling was om vanmorgen terug te lopen naar het punt waar ik gisteren op was gehouden, daar een kopje koffie te drinken, terug te wandelen langs de andere kant van de rivier en dan voor de lunch weer terug te zijn. Dat is gelukt behalve het laatste. De rivier heeft hier nog maar zelden een fietspad dat er vlak langs loopt. Soms moest ik een flink end de bergen op en het bos in om mijn pad te vervolgen. Ik maakte het mezelf nog wat extra moeilijk doordat ik stroomafwaarts steeds aan de rechterkant van de rivier wil blijven en andersom. Ik moest daarom een paar keer een stuk teruglopen doordat het pad dat ik volgde bij een brug uitkwam. Gezien de afstand die ik gisteren had gereden had ik de verwachting dat ik na twee uur wandelen, rond 11 uur, aan de koffie zou zitten. Ik deed er ruim twee keer zolang over. Na de koffie met wat lekkers maar wat broodjes gekocht, want ik was bang dat het een erg late lunch zou worden als ik zou wachten tot ik thuis was. De terugreis begon heel voorspoedig, maar toen ik bij het stuwmeer kwam en moest ik een flinke omweg maken door het bos en over de bergen. Het was klokslag 6 toen ik thuis kwam.

Vanwege het herfstweer vandaag geen foto gemaakt, maar ik had nog een bijzondere van een paar dagen geleden.