zondag 9 augustus 2015

9-8-2015

De voetbal competitie in Nederland is weer begonnen. De eerste wedstrijd die ik zag, een samenvatting in Studio Sport, was er direct een tussen twee van die teams die ik het liefst nagenoeg alle wedstrijden zou zien winnen. Geboren, getogen en nu weer wonend in Rotterdam geldt dat natuurlijk voor Feijenoord, maar de 17 jaar dat ik in Utrecht heb gewoond heb ik ook een grote sympathie voor het het kluppie uit de Galgenwaard opgebouwd. Ik vond het een spannende wedstrijd, in eerste instantie was ik heel enthousiast over het spel van Feijenoord, maar op een gegeven moment had ik toch het idee dat het leek op het vorig seizoen, ze waren de beste, maar de tegenstander scoorde meer. Maar het kwam toch nog goed.
Ik kan nog even door dromen, want de competitie zou voor mij ideaal zijn als Feijenoord al zijn wedstrijden wint, op twee na en de FC Utrecht alles wint behalve de wedstrijden tegen Feijenoord en Excelsior. Het is niet erg realistisch, maar voorlopig kan ik in ieder geval nog tot woensdag dromen dat Excelsior met 102 punten kampioen wordt.


Geen opmerkingen: