maandag 10 augustus 2015

10-8-2015

Vandaag was weer een enerverende dag. Vanmorgen begonnen om een caravan die net aangekomen was en direct vast zat, vlot te trekken. Dat lukte toen niet. De kampeerder is hier in de buurt aan het werk bij de vervanging van een spoorwegviaduct. Een viertal collega's van hem verblijven hier ook. Na het werk zijn ze samen met de caravan aan de slag gegaan en is het gelukt om hem op vastere grond te zetten.
Later was ik bezig om licht te installeren in de afwasruimte achter de kookstuga. Ik zag dat de dochter van de onfortuinlijke fietser van vorige week, met haar schepnetje de rots opklom die daar langs het meer ligt. Kort daarop hoorde ik haar schreeuwen en een plons. Ze was van de rots afgegleden. Ze kon gelukkig goed zwemmen, maar was flink overstuur. Ze was haar slippers kwijt, één dreef op het water en de ander was in de modder blijven steken. Geprobeerd die met een stok los te krijgen, maar dat lukte niet. Daarom toen maar even mijn zwembroek aangetrokken en het water ingegaan. Ik schrok ervan hoe koud het water was. Vrij snel had ik gelukkig de slipper gevonden en haar broer had inmiddels de andere weer opgevist.
Tenslotte ben ik vanmiddag nog bezig geweest om het informatiepaneel van de camping aan de schuur te schroeven. Die stond los, maar had de afgelopen winter niet overleefd. Met een paar schroeven hangt hij nu goed vast en zal hoogstwaarschijnlijk geen last hebben van sneeuwschuivers.


Geen opmerkingen: