zaterdag 8 augustus 2015

8-8-2015

Afgelopen donderdag had ik willen schrijven over Tommy, de Zweedse kok, maar doordat mijn nicht en neef toen hun rijbewijs hebben gehaald, is dat erbij ingeschoten. Vandaag heb ik niet zoveel te melden dus doe ik het nu maar alsnog. Op de foto een briefje dat Tommy de hele week in de keuken had hangen. Hij is niet tot de Islam bekeerd, maar het was een geheugensteuntje voor hem dat hij iedere dag een emmer ijsblokjes mee moest noemen ten behoeve van een feestje dat hij vandaag heeft.
Wat ik donderdag ook over Tommy had willen schrijven was over zijn fluiten. Als hij het naar zijn zin heeft hij de nijging om een paar noten te fluiten. Het vreemde is dat hij meestal “Heb je even voor mij” van Frans Bauer fluit. Donderdag had hij een ander wijsje, ik herkende daarin “Ritme van de regen” van Rob de Nijs. Het rare is dat hij deze Nederlandse klassiekers fluit, terwijl hij een echte Zweed is, het enige dat hij met Nederland heeft is zijn werkgever een Nederlander is.


Geen opmerkingen: