woensdag 5 augustus 2015

5-8-2015

Een dagje naar Sundsvall geweest vandaag. Mijn eerste doel daarbij was een wandeling. Vorig jaar ben ik bij mijn wandeling langs de St. Olavsleden begonnen bij de kerkruïne van Selånger, het punt waar Olav aan land zou zijn gegaan toen hij terugkwam uit ballingschap. Volgen velen loopt de wandeling van daar tot Trondheim, maar er zijn ook bronnen die zeggen dat de wandeling al begint bij het station van Sundsvall. Dat stuk had ik vorig jaar dus niet gelopen, vanmorgen dus alsnog. Het was een mooie wandeling, langs het riviertje, door het centrum van de stad, en ik kwam ook nog voorbij een gebied met grafheuvels uit het eerste millennium.
Na mijn wandeling nog even naar Birsta geweest, voor wat boodschappen. Onder andere sneeuwkettingen gekocht. Geen gewone sneeuwkettingen, maar een soort wegrijhulp die je eenvoudig kan monteren door ze door de velg om je band te binden. Jaren geleden had ik zoiets eens in Duitsland bij een bouwmarkt gezien, maar niet gekocht omdat ik niet wist of ik wel gaten in mijn velgen had. Afgelopen voorjaar kwam ik ze eindelijk weer tegen, maar toen heb ik ze niet aangeschaft, blijkbaar vond ik ze te duur. Opnieuw had ik later spijt dat ik ze niet gekocht had, dus toen ik vandaag bij een ander filiaal van dezelfde zaak was, heb ik ze alsnog aangeschaft.


Geen opmerkingen: