zaterdag 30 augustus 2014

30-8-2014

Een bijzonder feit van vandaag is dat dit mijn 500e bericht is dat ik op Blogspot plaats. Ik neem zo een borrel om dat te vieren (het is zaterdagavond, dus anders had ik die borrel ook genomen, maar nu heb ik er een feestelijke reden voor).
Iets anders, de laatste tijd staat mijn wekkerradio op SR P4, de provinciale zender van de Zweedse nationale radio. Hij begint om half 8 met het regionale nieuws te vertellen. Op dagen dat ik ga hardlopen sta ik daarna op, anders blijf ik nog even liggen, totdat ik om 8 uur het nationale-, internationale- en sportnieuws heb gehoord. Tenminste dat is op werkdagen zo, in het weekend is het anders. Op zaterdag is er een programma, voor heel Zweden, waar mensen kunnen inbellen om met een kwisje mee te doen en een verzoekplaat aan te vragen. Goed voor mijn Zweeds, want het begint steeds met een gesprekje met de beller. Ik leer daarbij ook veel over Zweden, zoals vandaag dat veel Zweden nu de bossen ingaan om paddenstoelen te zoeken. Niet alleen in het bos, maar ook hier op de camping zijn die er nu volop.


Geen opmerkingen: