maandag 11 augustus 2014

11-8-2014

Vorig jaar heb ik de berken gesnoeid die langs de weg naar het strand en de sauna staan. Overhangende takken heb ik weggezaagd zodat caravans en campers daar geen last meer van hadden. De buurman, een bioloog, wees mij er toen op dat ik de bomen waar ik gezaagd had moest insmeren om te voorkomen dat die wond voor een infectie door zwammen zou zorgen. Ik heb die goede raad toen niet opgevolgd. Toen een paar weken later een van de bomen bruine bladeren kreeg, was ik bang dat het mijn schuld was. Ik was dan ook best blij dat die boom dit voorjaar weer mooie groene bladeren kreeg. Inmiddels is het weer begin augustus en worden de bladeren weer bruin. Maar nu weet ik dat het gewoon een boom is die er vroeg bij is en nu al zijn herfsttooi krijgt.


Geen opmerkingen: