woensdag 27 augustus 2014

27-8-2014

Vanmorgen zijn mijn zus en zwager voor een lang weekend naar Nederland vertrokken. De beide werknemers runnen nu samen het restaurant en ik zorg ervoor dat ik in de buurt ben om zo nodig een handje te helpen. Dat was vandaag ook nodig, want het liep lekker door, om twee uur was het dagmenu dan ook op. Daaraan droeg bij dat Wilco in een keer 7 pasta bestelde. Wilco is een Nederlander die met zijn bedrijf Off Road Sweden (www.offroadzweden.nl) motorreizen organiseert. Zomers op crossmotoren en in de winter op snowscooters.
Mijn plan was om me vandaag bezig te houden met het voorbereiden van de inventarisatie. Zondag is namelijk het boekjaar afgelopen. De belangrijkste leverancier stuurt zijn rekeningen tegenwoordig als .pdf. De gegevens erop maken de inventarisatie een stuk eenvoudiger, maar de bestanden zijn beveiligd. Gelukkig blijkt die beveiliging vrij eenvoudig te omzeilen te zijn, via de website www.zamzar.com zijn de bestanden zo om te zetten naar spreadsheets. Ik was van plan om dat vandaag te doen, maar ik heb er alleen een begin mee gemaakt. Maar morgen is er weer een dag.


Geen opmerkingen: