vrijdag 15 augustus 2014

15-8-2014

De elektriciteit is weer gerepareerd, alle drie de stoppen zijn vervangen. Blijkbaar waren er twee van kapot, één al minstens sinds vorig jaar want twee stopcontacten die het niet deden bleken nu ineens wel weer te werken. De problemen van gisteren zijn waarschijnlijk veroorzaakt door de buitenlamp. Gisterenavond viel mij al op dat die niet werkte, toen ik vandaag de lamp had vervangen was dat nog steeds zo. Verder gaan zoeken en ontdekt dat in een verdeelkast een kabeltje los zat. Waarschijnlijk heeft die een beetje los gezeten en daardoor sluiting veroorzaakt. Het is alleen een beetje vreemd dat de normale stoppen en de aardlekschakelaar er niet door uit zijn gesprongen. Ik heb het kabeltje nu goed vastgezet en de lamp doet het nu weer.
Verder had ik mij voorgenomen om vanaf medio augustus me bezig te gaan houden met wat dingen die nog op mijn 'to do' lijstje staan. Vandaag begonnen met het aanpakken van wat roestplekken op mijn auto. Schoongemaakt met een staalborstel en vervolgens ingesmeerd met roestomvormer. Dat moet een nachtje drogen voordat ik verder kan.


Geen opmerkingen: