zaterdag 2 augustus 2014

2-8-2014

Gisteren was ik er niet aan toegekomen om de twee velden die ik op het programma had staan te maaien. Met het warme en droge weer van de afgelopen week was dat niet zo erg, want het gras groeit beduidend minder hard dan een maandje geleden. Ik had bedacht om het dan maar tot maandag uit te stellen. Alle kampeerders die op het kleinste veld stonden waren vanochtend vertrokken, dus bedacht ik me om daar maar van te profiteren en dat nu even te maaien. Ik had verwacht een uurtje bezig te zijn, maar het viel een beetje tegen, tot twee keer toe liep de aandrijfriem van met maaiblad eraf. Gelukkig kon ik hem, zeker de tweede keer, er vrij gemakkelijk weer opzetten. Daarna heb ik de veer iets strakker gezet en is het, mogelijk daardoor, verder goed gegaan. Uiteindelijk zat ik een half uurtje later te lunchen dan ik verwacht had.
Ondanks de pech heb ik toch genoten van het maaien, dat komt vooral doordat er rond het veld flink wat frambozen staan en die zijn nu rijp. Ik heb er lekker van lopen snoepen.


Geen opmerkingen: