dinsdag 30 juni 2015

30-6-2015

Balen en grasmaaien heeft wat met elkaar te maken, toen ik jong was rolde een veeteler bij het hooien het gedroogde gras niet op, maar maakte er mooie vierkanten balen van. Het balen van mij is anders, meer frustratie omdat iedere keer dat ik aan het maaien ben er iets mis lijkt te gaan. Afgelopen vrijdag ben ik begonnen om het tentenveld te maaien. Na ongeveer een derde gemaaid te hebben, liep de aandrijfriem van de machine. Ik kon hem er zelf niet opzetten, dus moest ik mijn werkzaamheden staken. Zondag is de machine gerepareerd en maandag ben ik verder gegaan waar ik gebleven was. Na enkele rondjes, gebeurde weer hetzelfde. Opnieuw is de machine gerepareerd, er is een nieuwe riem opgezet en de oude bleek niet de juiste te zijn. Vandaag verder gaan maaien, met de aandrijfriem ging het nu goed, hij reed ook veel beter. Een groot stuk gemaaid, het was eigenlijk tijd om te lunchen, maar ik moest nog maar zo'n klein stukje, een minuut of 10 werk, dat ik het tentenveld nu eindelijk af wou maken. Helaas het lijkt erop of ik het veld niet af mag maken, want nu ging het mis met de andere riem, die de messen aandrijft. Die riem brak. Vandaar dus dat ik baal. Ik heb me nu opnieuw voorgenomen om nooit meer te maaien.

Geen opmerkingen: