donderdag 4 juni 2015

4-6-2015

Gisteren was de grasmaaier, gerepareerd, teruggebracht. Volgens de man die hem gemaakt heeft, was er een nieuw probleem, de accu moest vervangen worden, want hij kon hem alleen maar starten met startkabels. Toen hij er was had ik net even geen tijd, later ernaar gekeken en het leek te kloppen, hij startte niet. Hem aan de acculader gehangen en toen ik een tijdje later keek gaf die aan dat de batterij vol was, maar hij wou nog niet starten. Mijn multimeter gepakt en de accu gaf netjes 12,6 volt aan. Dus ruim voldoende. Gisterenavond bedacht dat het probleem wel eens de aansluiting van de minpool op de massa kan zijn. Vanmorgen die losgeschroefd, met een staalborstel en schuurpapier van roest ontdaan en daarna weer vastgezet. De sleutel omgedraaid en de motor liep.
Jammer genoeg heb ik niet zoveel succes met het verhogen van het waterpeil van het meertje. Vandaag weer staan graven en niet veel verder gekomen dan dat ik kon constateren dat het water onder de dam doorstroomt.


Geen opmerkingen: