dinsdag 9 juni 2015

9-6-2015

Een drukke dag gehad vandaag. Vroeg opgestaan want er kwam een bus met 24 mensen voor een ontbijtbuffet. Dat moest allemaal klaargezet worden en nadat ze weer vertrokken waren was er nog de afwas. Het liep allemaal lekker.
Na de koffie ben ik het grote veld gaan maaien, dat is een uur of 4 werk. Toen ik het hele veld gemaaid had, ben ik gaan lunchen. Daarna weer aan de slag gegaan met de dam want het water was weer gezakt. Ik ben er nog steeds niet helemaal achter hoe het water nu loopt. Ik heb nu een stuk achter de dam afgegraven en kan zien waar het water terecht komt. Via een soort onderaardse rivier, ik vermoed door iets van konijnenholen, loopt het onder de dam door. Maar waar die rivier begint is mij nog steeds onduidelijk. Terwijl ik bezig was ging het water weer wat stijgen. Volgende week, als ik weer terug ben, moet ik er vast weer mee verder gaan.
Tenslotte heb ik de marktkramen in elkaar gezet. Zaterdag is de langste rommelmarkt van Zweden, van Borgsjöbyn (hier dus) tot Stöde, 46 Km lang. Omdat ik overmorgen weg ga en het niet op het laatste moment aan wil laten komen, heb ik mijn stuk van de voorbereiding van deze markt vandaag al gedaan.


Geen opmerkingen: