dinsdag 2 juni 2015

2-6-2015

Vanmorgen eerst lekker in het zonnetje hardgelopen. Daarna het terras schoongemaakt, door de storm van gisteren bleken zelfs enkele tafels verplaatst te zijn. Later hoorde ik dat de wind voor meer problemen had gezorgd, er waren diverse bomen hier in de omgeving omgewaaid.
Vanaf gisteren is de vaste bezetting van het toeristenbureau hiernaast uitgebreid met enkele zomerkrachten. Daarom waren ze gisteren met z'n allen op excursie naar JÀmtgavln, het natuurgebied hierboven. Na hun bezoek bleken ze niet meer terug te kunnen, want door omgewaaide bomen was de weg geblokkeerd. Er is iemand met een kettingzaag moeten komen om ze te bevrijden.
Op de camping zijn geen bomen omgewaaid, maar ik moest wel flink wat afgewaaide takken opruimen. Verder weer wezen maaien, maar na een half veld begaf de machine het weer eens. Daarna ben ik bezig geweest met het versterken van de dam. Twee weken geleden was het me gelukt om het waterpeil in het meertje iets hoger te krijgen, maar inmiddels was het weer een stuk lager. Blijkbaar hebben knaagdieren holen onder de dam door gemaakt en daar stroomt nu het water door weg. Door die met grint te vullen heb ik dat stroomgat iets kleiner gemaakt. Het waterpeil stijgt weer iets, nu even afwachten of dat tijdelijk of permanent is.


Geen opmerkingen: