maandag 29 juni 2015

28-6-2015 t/m 29-6-2015

28-6-2015
Vandaag is het precies 25 jaar geleden dat ik voor de eerste keer oom werd. Vandaar dat mijn oudste nicht vandaag haar 25e verjaardag heeft. Normaal is zij in het weekend meestal in het restaurant aan het helpen, maar vandaag niet. Dat is niet vanwege haar verjaardag, maar omdat ze vrijdag aan een ingroeiende teennagel is geopereerd en nu daarom even niet teveel moet lopen. Ze kwam wel even naar het restaurant om taart te eten, maar dat is niet gelukt, want toen was het erg druk. Wel hebben we vanavond een bubbel gedronken op haar verjaardag en daarna lekker zitten gourmetten.

29-6-2015
Het was al vandaag toen ik na de verjaardag van mijn nicht terug naar de camping fietste. Mijn voorlicht deed het niet, maar dat was niet erg, want het was, kwart voor één, niet donker, hoogstens wat schemerig. Na lekker geslapen te hebben en een goed ontbijt was ik weer klaar voor de nieuwe dag. Vanmorgen begonnen met het weghalen van onkruid op het onderste gedeelte van het terras. Ik heb het inmiddels opgegeven om dat helemaal onkruidvrij te houden, maar af en toe haal ik wel de grotere distels e.d. weg. Vandaag vond ik dat even nodig, want rond het middaguur speelde het zomerorkest op het podium dat hier staat en het is handig als het er dan een beetje mooi uitziet. In eerste instantie was er weinig publiek voor het orkest, maar toen ze begonnen waren druppelde er toch nog een aantal mensen binnen. Ze speelde met name Zweedse klassiekers, ik vond het best leuk, vooral de nummers van Cornelis Vreeswijk.

Geen opmerkingen: