zaterdag 27 juni 2015

27-6-2015

Mijn marathon zit er nu echt op, want vandaag heb ik mijn aftrainschema afgerond. Vanaf volgende week ga ik weer mijn normale 175 minuten per week lopen. Vanmorgen nog even getwijfeld welke route ik zou lopen, gelukkig heb ik ervoor gekozen om over de weg te lopen en niet het bos in te gaan. Later las ik in de krant dat op het stuk waar ik het bos in had kunnen gaan, de laatste dagen diverse keren een berin met twee jongen gezien is. Van de week had ik al gehoord dat een beer honig had gestolen uit de bijenkorven van een klant van het restaurant die hier ongeveer een kilometer vandaan woont. Vandaag blijkt dus duidelijk dat het daar niet bij gebleven is. De berin is hier waarschijnlijk heel vlakbij geweest. Afgelopen donderdag liep ik over het dichtstbijzijnde bospad, dat van de oude naar de nieuwe snelweg loopt. Dat pad is een 200 meter lang en ongeveer halverwege toen ik zag dat er flink gegraven was. Ik dacht aan zwijnen, maar die heb ik hier in de buurt nog nooit gezien. Nadat ik vandaag de krant heb gelezen realiseer ik me dat het waarschijnlijk de berin is geweest die daar een mierenhoop heeft opgegraven.

Geen opmerkingen: