vrijdag 19 juni 2015

19-6-2015

Midsommarafton, de dag voor Midsommar, is eigenlijk nog een grotere feestdag dan de dag waar hij aan vooraf gaat. Ongeveer net zo als Kerstavond dat hier een grotere feestdag is dan eerste Kerstdag. Omdat het Midsommarafton is en Zweden dat vooral in familiekring vieren, ging het restaurant vanmiddag al om 3 uur dicht. Ik was toen aan het grasmaaien, het was lekker weer, dus ging ik daar mee verder. Tot 7 uur vanavond ben ik bezig geweest. De maaier in de schuur gezet en toen merkte ik dat ik mezelf had buitengesloten. Mijn sleutels bleek ik niet bij me te hebben. Voor het grasmaaien had ik mijn werkbroek aangetrokken en mijn sleutels zaten nog in de andere broek, die nog in de kleedruimte van het restaurant lag en het restaurant was dus gesloten. Gelukkig luister ik tijdens het grasmaaien naar muziek op mijn telefoon, dus kon ik mijn zwager bellen die gekomen is met de sleutel van zijn zaak.


Geen opmerkingen: