vrijdag 31 juli 2015

31-7-2015

De introductie van Windows 10 was voor mij een trigger om mijn nieuwe laptop maar eens in gebruik te nemen. Het is mij, met wat moeite, gelukt om de eerste bestanden van mijn oude netbook te kopiëren. Nu zit ik direct met een versie probleem, want onder andere het bestand waar ik dit in zit te typen heb ik naar de nieuwe gekopieerd, maar daar heb ik nog geen Office op staan. Ik heb zelfs nog niet besloten of ik er Open- of Libre Office op zet. Dus zit ik dit nu op de oude te typen. Verder merk ik dat ik op de nieuwe nog heel veel dingen moet verwijderen die standaard geïnstalleerd zijn en die ik helemaal niet wil hebben. Dus ik heb nog wat te doen.
Op de foto vandaag het Naturum, het toeristenbureau en bezoekerscentrum van deze gemeente. De buren van Träporten. Vandaag heb ik daar even geholpen met een schroef in een paal draaien. Ze waren bezig om dat met een electrische schroevendraaier te doen, maar dat wou niet lukken. Ten eerste hadden ze een te klein bitje en toen ik het met mijn eigen, handmatige, schroevendraaier merkte ik dat het best hard hout was. Maar het is me, met wat kracht wel gelukt.


Geen opmerkingen: