dinsdag 14 juli 2015

14-7-2015

Ik ben bestolen. Laat ik bij het begin beginnen, vanmorgen zat ik te ontbijten en dan kijk ik door de voorruit van mijn camper en kan mijn fiets tegen de schuur zien staan. Zo ook vanmorgen, alleen was het een beetje raar, want ik had het idee dat hij andersom stond dan zoals ik hem de laatste keer had neergezet. Ik gaf de schuld daarvan aan mijn geheugen. Later vanmorgen had ik distels weggehaald en liep ik met mijn kruiwagen langs de schuur, dus langs mijn fiets. Toen viel mij op dat mijn ketting erg slap hing. Dat bleek te komen doordat de tandwieltjes van mijn derailleur verdwenen zijn. Iemand heeft ze eraf gehaald en ook mijn achterlicht meegenomen.
Ook goed nieuws vandaag. Een tijdje geleden ben ik bezig geweest om het water in de vijver te laten stijgen, maar steeds als waterpeil iets hoger was, zakte dat enkele dagen later weer. Ik had het een beetje opgegeven. Vanmorgen liep ik er tijdens het rooien van netels en distel langs en besloot ik toch nog een poging te wagen. Met succes, want het waterpeil is nu zo hoog dat een deel van het water nu over de dam loopt zoals dat ooit bedoeld was, maar wat ik nog nooit eerder had gezien. Nu maar hopen dat het zo blijft.


Geen opmerkingen: