woensdag 29 juli 2015

29-7-2015

Dit is de tiende zomer dat ik in Zweden ben. Nooit echt geprobeerd de taal te leren, maar ik kan mij er inmiddels aardig in redden. De krant lezen gaat best goed, soms mis ik wat woorden, maar als ik mij concentreer is het geen probleem om de strekking van een artikel te doorgronden. Ik lees ook iedere dag de stripverhalen maar daar merk ik wel mee dat mijn woordenschat vaak te klein is om de clou te begrijpen. Vandaag wel en de strip Träsket vond ik ook heel leuk. Op het eeste plaatje stond een eend die een krant zat te lezen met als kop “Eendenjacht begonnen” en van buiten het kader kwam een balloon met de tekst “Papa”. Op het volgende plaatje blijkt dat van een kleine eend te komen, die achter zich een jachthond heeft staan en zegt, “hij is me helemaal naar huis toe gevolgd, mag ik hem houden?”.


Geen opmerkingen: