maandag 13 juli 2015

12-7-2015 t/m 13-7-2015

12-7-2015
Het merendeel van de campinggasten die hier waren voor het rockfestival, zijn vanmorgen weer vertrokken. De zorgen die ik me van te voren maakte blijken onnodig geweest te zijn, iedereen is zonder problemen weg kunnen rijden. Wel is het natte gras op een aantal plekken veranderd in modderpoelen, maar als het nu maar een tijdje droog blijft, zal dat snel weer gras zijn.
Toen twee weken mijn nicht 25 werd, bedacht ik mij dat ik vandaag 25 in het kwadraat zou worden, dan niet in jaren maar in maanden. Omdat ik een maand geleden op mijn 52e verjaardag hier niet was, vond ik deze bijzondere vermaanddag een goede reden om een etentje te organiseren. Het was een gerecht dat wij vroeger thuis af en toe aten, broeder. Een soort gekookt brood van boekweitmeel, dat wij aten met stroopsaus. Het was lekker.

13-7-2015
Vanmorgen voor het eerst sinds afgelopen dinsdag weer eens wezen hardlopen. Het ging nu wel goed. Na een minuut of 20 begon ik de kuitspier te voelen die mij vorige keer dwong om te stoppen. Ik was even bang dat het weer fout zou gaan, maar gelukkig bleef het bij wat lichte irritatie. Mijn rondje van een klein uur heb ik zonder echte problemen kunnen voltooien en verder vandaag ook geen last van de kuitspier gehad.
Bij de lunch vanmiddag nog wat jeugdsentiment. Als wij vroeger broeder aten, dan bleef er meestal wat over. Zaterdagavond, als we restjes aten, bakte mijn moeder het op en we aten het dan met suiker. Ik vond het nog lekkerder dan de eerste keer dat we het aten. Gisteren was er ook wat over, vanmiddag bij de lunch opgebakken en met suiker opgegeten. Nog steeds vond ik het nog lekkerder.

Geen opmerkingen: