donderdag 2 oktober 2014

30-9-2014 t/m 1-10-2014

1-10-2014
Het was weer lekker weer vanmiddag. Daarom toch maar even de stad ingelopen om bij de opening van de markthal te gaan kijken. Het was druk, naar binnen kon je niet, het was alleen mogelijk om de opening op een groot scherm te kijken. Toen ik aankwam was daar een interview met de architect en erg interessant vond ik dat niet. Dus vrij snel ben ik de stad verder ingelopen, ik moest nog even naar Media Markt. Toen ik weer terug naar huis liep, kwam ik weer langs de markthal. Wat opviel was dat er veel toeschouwers met hun armen in de lucht stonden. Daar een foto van gemaakt. Ze bleken zo te staan omdat de opening net afgerond werd en Máxima terug naar haar, wel erg fout geparkeerde, auto liep.

30-9-2014
Iedere keer als ik weer in Rotterdam ben, verbaas ik mij erover hoe snel er nieuwe gebouwen uit de grond gestampt worden. Vanmorgen had ik ineens uitzicht op een heel nieuw flatgebouw. Dat was niet zo verrassend, want de afgelopen dagen had ik al enkele keren gehoord dat het grootste cruiseschip ter wereld zou komen. De afgelopen nacht was zij bij de cruiseterminal aangekomen om haar passagiers af te zetten. Eind van de ochtend vertrok zij weer, voor een erg korte reis dit keer, want ze ging naar een werf hier in de haven voor een grote onderhoudsbeurt. Bij mijn hardlooprondje van vanmorgen ben ik naar de kop van het Noordereiland gelopen, zodat ik nog een blik op deze imposante zeereus kon werpen.


Geen opmerkingen: