vrijdag 10 oktober 2014

8-10-2014 t/m 9-10-2014

9-10-2014
Lekker opgeschoten met opruimen vandaag. De kast op de logeerkamer is nu helemaal leeg. Ik heb die kast een klein stukje naar rechts geschoven, zodat mijn ski's en klapstoelen ernaast kunnen staan. Verder heb ik de kast met een zeer grote schroef aan de muur vastgezet. De eerste twee pogingen waren tevergeefs, ik had een scheef gat in het dak van de kast geboord, maar de eerste keer was de hoek zo dat ik de muur ondanks de lange schroef niet eens bereikte. De tweede poging lukte dat wel, maar toen had ik nog maar zo weinig over dat ik bang was te weinig houvast te hebben. Toen bedacht ik mij dat ik de schroef ook horizontaal in de muur kon schroeven, bovenop de kast zit een rand en als de schroef daarachter klemt dan staat de kast vast en kunnen alle deurtjes goed open en dicht. Een goed idee, want het werkte zoals ik bedacht had.

8-10-2014
Sensatie vandaag. Het begon vanmorgen toen ik over het Toepad liep. Vlak bij de ingang van de Van Ghent-kazerne zag ik een onopvallende politieauto dwars over de weg staan. Hij deed zijn naam geen eer aan doordat de blauwe flitsers aan stonden. Voor die politieauto stonden vier andere donkerkleurige auto's, waarvan er drie wel heel bij elkaar stonden. Ik had dan ook het vermoeden dat er een aanrijding was. Toen ik er langs liep, bleek dat niet zo te zijn. Blijkbaar was ik getuige van een arrestatie. Er liep een groot aantal mensen rond met 'politie' op hun rug en enkele daarvan begeleidde een man die wiens handen zij op zijn rug hielden.
De tweede sensatie was aan het begin van de avond. Op de Willemsbrug zag ik een groot aantal zwaailichten en er cirkelde ook nog een traumahelicopter boven. Toen ik door de verrekijker keek stonden er een 7-tal auto's met zwaailichten. Zowel politie, brandweer als ambulance. De inzittenden stonden langs de reling van de brug en keken naar beneden, waar kort daarna ook een bootje van de politie rondvoer. Ik heb het idee dat er sprake was van een drenkeling, misschien is er iemand van de brug gesprongen. Duidelijk was het voor mij niet. Na een kwartiertje vertrokken ze een-voor-een weer.


Geen opmerkingen: