dinsdag 28 oktober 2014

25-10-2014 t/m 27-10-2014

27-10-2014
Het is bijna niet te geloven, oktober is bijna afgelopen en het weer is bijna zomers. Mijn thermometer die ik op mijn balkondeur heb geschroefd, gaf zelfs een temperatuur van ruim 30 graden aan. Mijn plan om vanmiddag naar de bibliotheek te gaan heb ik daarom maar even tot morgen uitgesteld. In plaats daarvan ben ik een fietstocht gaan maken. Na via Schiedam en Vlaardingen naar Maasland gefietst te zijn ben ik via Midden-Delfland weer terug gegaan. Dat is een erg mooi, groen, gebied. Wel was er op een gegeven moment een weg afgesloten, dus een alternatieve route genomen. Die kwam bij een pontje uit dat je eigenhandig over de ringvaart moest trekken. Helaas werkte dat niet, zodat ik weer terug moest. Uiteindelijk heb ik ruim 50 Km gefietst, dus het was een flinke tocht.

26-10-2014
Ik weet even niet welk voorzetsel ik moet kiezen. Heb ik nou in, over of door het dakpark gelopen. Het voormalige spoorwegemplacement tussen het Marconi- en het Hudsonplein was lang een onderwerp van discussie. De buurtbewoners hadden de wens om het in een park te veranderen, terwijl de gemeente er liever geld aan wou verdienen. Er is een Hollandse oplossing gevonden, er is een winkelstraat van XL-winkels met parkeergarage neergezet en op het dak daarvan is een park aangelegd. Het is nog maar pas open dus is het nog een park met jonge bomen en veel gras, maar het is toch wel bijzonder dat ik ongeveer een kilometer lang door het groen bovenop een winkelcentrum heb gelopen.

25-10-2014
Vanavond bij Jacqueline en Cor geweest. Het was gezellig en het eten was erg lekker. Verder vandaag een rustig dagje gehad. Vanmorgen even naar de bibliotheek gelopen om te internetten. Daar in de lift heb ik ontdekt dat de truc die ik hier thuis toepas om de liftdeur sneller te laten sluiten, daar ook werkt. Wat blijkt is als je op de knop drukt om de deuren te sluiten en vervolgens op die van waar je heen wil, de deur direct sluit. Als je het in de, logische, andere volgorde doet, zit er nog een vertraging in voordat de deur sluit.


Geen opmerkingen: