woensdag 8 oktober 2014

4-10-2014 t/m 7-10-2014

7-10-2014
Het is blijkbaar de tijd dat dingen uit het verleden terugkomen. Gisteren hoorde ik in DWDD dat Twin Peaks een vervolg krijgt en later in “Met het oog op morgen” dat hetzelfde ook geldt voor de Thunderbirds. Twin Peaks vond ik in eerste instantie een bijzondere serie, maar op een gegeven moment begreep ik er niets meer van, dus ik vraag me zelfs af of ik de hele serie wel gezien heb. De Thunderbirds waren eigenlijk van iets voor mijn tijd, daardoor heb ik ze pas in de jaren 90 gezien. Twee zaken maakten mij toen snel een fan van die serie. Ten eerste het feit dat het poppen waren en ik mij realiseerde dat ik dat vlak na het begin van een aflevering al niet meer zag. Het tweede was dat men de technische ontwikkeling van de jaren 60 had geĂ«xtrapoleerd. Ruimtevaart, vliegtuigen en alle uitvindingen van Brains en speciaal al het gebruik dat gemaakt werd van atoomkracht als aandrijving gaven een heel mooi beeld van de toekomstverwachtingen. De nieuwe serie zal mij dus waarschijnlijk tegenvallen, want hij zal vast over de toekomst vanuit het perspectief van nu gaan. Wat ook tegen zal vallen is dat het geen poppen meer zijn maar tekeningen.
Vanmiddag een wandeling rond de Kralingse Plas gemaakt. Ook dat is jeugdsentiment, op een zomerse woensdagmiddag gingen we vaak daar aan het strandbad zwemmen.

6-10-2014
Het blijft, zeker wat uitzicht betreft, toch wel een fantastisch appartement dat mijn vader heeft uitgezocht. Het vele scheepvaartverkeer op de Maas is iedere dag weer een genoegen om naar te kijken. De meeste dagen komt er dan ook nog eens iets bijzonders langs varen. Vandaag zelfs tot drie keer. Eerst een groot ponton dat door een sleepboot getrokken werd en aan de achterkant door twee sleepboten op koers werd gehouden. Het vreemde was dat die laatste twee achteruit voeren, dus het leek net of zij aan een wedstrijd touwtrekken meededen en verloren. De tweede opvallende was ook een sleep, ditmaal een bok. Niet zomaar een drijvende kraan, dit was een reusachtige.
Van de laatste opvallende passant heb ik een foto gemaakt. Dit was een, waarschijnlijk voormalig, vrachtschip dat letterlijk langs kwam zeilen. Toen ik mijn fototoestel gepakt had, was zij net even uit zicht, zij voer achter het gebouw van het hoogheemraadschap. Toen ze weer in zicht kwam bleken de opvarende net bezig om de zeilen te strijken. Maar het is toch wel een mooie foto geworden.

5-10-2014
Het schiet toch wel lekker op met het opruimen van het huis. Ik ruim dusdanig veel op dat ik het op sommige punten nu wel erg kaal vind. Zie de foto. De kast op de foto stond bij mijn vader vol met boeken. Toen hij hem kocht was het de bedoeling om de TV erin te zetten. Toen was deze stellingkast niet direct leverbaar en toen hebben we voor de tussentijd even een klein TV-meubel aangeschaft, dat koste bijna niets, ik geloof 15 euro. Sindsdien staat daar de TV dus op en toen de stellingkast kwam is mijn vader hem als boekenkast gaan gebruiken. Ik wou hem nu alsnog voor de TV gebruiken, maar inmiddels is het een ander toestel en deze past er niet echt in. Hij staat nu dus weer op het TV-meubel.

4-10-2014
Nadat ik afgelopen zaterdagavond me echt belabberd voelde, is het met mijn gezondheid langzaam bergopwaarts gegaan. Tot ik donderdagavond weer in een diep dat donderde. Vroeg naar bed gegaan en toen ik gisteren wakker werd voelde ik me nog steeds ziek. In de loop van de dag ging het wel beter, 's avonds had ik alleen nog last van flinke hoestbuien waarbij ik een vies felgroen slijm ophoeste en een soortgelijk snot dat ik uit mijn neus snoot. Vandaag nog steeds die ongemakken, maar verder voel ik me goed. Een teken dat het de goede kant uitgaat is dat mijn reukvermogen terug aan het komen is. Positief, maar het heeft ook het nadeel dat ik nu merk dat het slijm er niet alleen smerig uitziet, maar ook een kwalijke lucht verspreidt.
Op de foto wel iets groens, maar toch maar iets anders. Het is wat vaag, maar dit opschrift stond op de doos van een klok met het Heineken-logo. Nix-18 gaat wel heel ver, blijkbaar mag je zelfs geen klok kijken.


Geen opmerkingen: