vrijdag 29 mei 2015

29-5-2015

De afgelopen nacht is het weer gaan regenen. Vanmorgen scheen de zon weer, maar het gras was veel te nat om verder te gaan met maaien. Tenminste niet met de zitmaaier, de stokmaaier oftewel trimmer, die heeft niet zo'n probleem met nat gras. Dus ben ik vanmorgen daarmee aan de slag gegaan om het gras rond het terras te maaien. Dat ging goed, alleen heb ik het afgemaaide gras niet op kunnen ruimen, want op het moment dat ik klaar met maaien was begon het weer te regenen.
Voor ik begon met maaien heb ik nog de eerste camper die dit seizoen op de camping vast was komen zitten bevrijd. Ik heb dat de afgelopen jaren regelmatig moeten doen, maar nog nooit is het zo gemakkelijk gegaan als vanmorgen. De, Zweedse, kampeerder had heel snel door dat hij vast stond en was daardoor maar een paar centimeter weggezakt. Achter zijn, aangedreven, achterwielen heb ik een schep grind gegooid en vervolgens is hij achteruit gereden terwijl ik hem duwde. Ik vraag me zelfs af of dat duwen wel nodig was.


Geen opmerkingen: