donderdag 14 mei 2015

14-5-2015

Kristi himmelfärtsdag, Hemelvaartsdag, is ook in Zweden een feestdag. Het was daardoor nog rustiger als anders toen ik vanmorgen langs de snelweg aan het hardlopen was. Rustig qua verkeer, de wind daarentegen was onstuimig. Ik was daarom met tegenwind vertrokken. Mijn doel was 100 minuten, dus na 50 keerde ik om. Dezelfde route terug, maar toen dus met de wind in de rug. Dat scheelde aanzienlijk, ik was pas 96 minuten onderweg toen ik weer terug was, dus 4 minuten sneller gedaan over de terugweg. Toen maar een extra rondje eraan geplakt zodat ik toch op 100 minuten kwam. Onderweg nog een mooie ervaring opgedaan. Een jonge ree liep de snelweg op en bleef midden op de weg staan. Dat was niet erg, want er was geen verkeer, behalve dan een jogger met een fluoriserend geel hardloopjack, ik dus. Het dier rende de weg op een meter of 50 voor mij. Vervolgens staarde het mij aan, tot ik op 20 meter was en rende toen aan de andere kant van de weg het bos in.


Geen opmerkingen: