maandag 25 mei 2015

24-5-2015 t/m 25-5-2015

24-5-2015
Ik dacht dat ik het, in tegenstelling tot afgelopen vrijdag nog net zou halen, maar ik kijk net op mijn horloge en zie dat het al 10 minuten de 25e is. Vanavond wezen barbecueën bij mijn zus, zoals bijna ieder jaar op 24 mei. Dat we op die dag van de houtskoolgrill eten is in verband met de verjaardag van mijn neef. Vanavond vastgesteld dat ik waarschijnlijk dat ik waarschijnlijk, buiten zijn vader, de enige ben nu voor de 23e keer bij de viering van zijn verjaardag was*. Zelfs mijn zus haalt dat niet, Die heeft een keer gemist toen zij nog in Nederland was en hij al in Zweden.
Verder was het vandaag een dag die in het restaurant rustig begon, het was na twaalven toen de eerste klant er was. Daarna liep het lekker, tot rond een uur of vier, toen leek het of er niemand meer kwam. Dat was niet zo, iets voor sluitingstijd, 18 uur, kwam er nog een groep van 6 en een paar motorrijders binnen. Op een of andere manier is het altijd zo dat als als je een reden hebt om snel af te sluiten, klanten net op het laatste moment nog binnenkomen.
* Inmiddels is het 22 uur later en heb ik mij gerealiseerd dat dit niet juist is, want op 24 mei 2006 was ik in Estland en dus niet op zijn verjaardag.

25-5-2015
Over de camping loopt een beekje. Met twee dammetjes, wordt dat beekje veranderd in twee stuwmeertjes. Beide dammen werkten een paar jaar geleden niet helemaal zoals ze bedoeld waren, het water liep niet over de dam maar eronder door. Bij de eerste dam heb ik toen gezorgd dat het water juist ging stromen. Dat was succesvol want het werkte niet alleen toen, maar nu ook nog. Bij de tweede dam is het een wat ander verhaal. Daar is het me niet gelukt om het water zo te laten stromen als is zou willen. Wel heb ik er toen voor gezorgd dat waterpeil wat hoger kwam. Na deze winter bleek het water weer een nieuwe ondergrondse mogelijkheid gevonden om te snel weg te stromen, met als gevolg dat het tweede stuwmeertje nu grotendeels een modderpoel is. Vandaag een poging gedaan om dat gat in de dijk te dichten. In eerste instantie leek ik succesvol, maar later stroomde het meertje weer veel sneller leeg. Omdat de aanvoer niet meer alleen uit beekwater bestond maar ook uit hemelwater, ben ik gestopt. Een van de komende dagen zal ik weer verder gaan. Ik zal dus binnenkort vast nog wel eens over mijn waterwerken schrijven.

Geen opmerkingen: