vrijdag 4 juli 2014

4-7-2014

Het ging vandaag weer even fout bij het grasmaaien. Ik was een uurtje bezig en reed vlak bij het strand, toen ik ineens een flinke klap hoorde. Ik had niks in het gras zien liggen, maar dacht dat ik een tak geraakt hadden. Ik reed verder maar merkte al snel dat het mes niet meer draaide. Gestopt en gekeken wat er aan de hand was. Het viel mij op dat er aan de voorkant van het maaiplateau twee gaten zaten en aan de machine ook, die mij deden vermoeden dat er een bout dwars doorheen zou moeten steken. Mijn vermoeden werd bevestigd nadat ik even in het gras had gezocht en een ijzeren staaf vond. Die had blijkbaar met een borgpen vastgezeten en die was afgebroken of bij de montage niet terug gezet. Die borgpen had ik dus niet meer, maar door een spijker krom te buigen heb ik er zelf een gefabriceerd. Het maaien ging verder goed.
Tijdens het maaien ook nog een plezierige verassing, er lag een watervliegtuig aan de steiger. Dat gebeurt iedere zomer twee keer, een echtpaar uit het zuiden heeft in het noorden een vakantiewoning en gaat altijd met het eigen vliegtuig. Borgsjöbyn ligt nagenoeg in het midden van de route, ze kunnen hier op het meer landen, bij de Statoil tanken en bij Träporten eten. Net zoals het feit dat ze komen een traditie is, is hun keuze uit het menu dat ook. Ze eten altijd een räksmörgås, een broodje met garnalen.


Geen opmerkingen: