dinsdag 29 juli 2014

29-7-2014

Het is handig om altijd Internet te hebben, ik maak er gebruik van om iedere ochtend te kijken hoe de beurs is geopend. Een bericht vanmorgen was dat het vastgoedfonds Corio wordt overgenomen door een Franse branchegenoot. Ik heb niet direct aandelen Corio, maar indirect mogelijk wel via beleggingsfondsen. Hoe dan ook heb ik een aardig bedrag in vastgoed zitten en door zo'n bericht gaan ook anderen vaak omhoog. Dus was het een goed bericht voor mij.
Toen ik aan het eind van de middag keek wat de beurs gedaan had, was er een ander bericht dat gevolgen voor mij heeft. De rechtbank heeft in de procedure over Fortis geoordeeld dat die onderneming foutieve informatie heeft verstrekt waardoor aandeelhouders geen goed beeld kregen hoe slecht het eigenlijk ging. Ik ben er daar één van en heb dus recht op schadevergoeding. Echt blij ben ik daar niet mee, want het is voor mij een sigaar uit eigen doos, want Ageas zoals het overblijfsel van Fortis nu heet, moet die schadevergoeding betalen. Ik heb mijn aandelen nooit verkocht, dus ben ik nu aandeelhouder van Ageas. Ik verwacht dat het mij daardoor meer kost dan dat ik aan schadevergoeding krijg en dan zal ik waarschijnlijk ook nog formulieren moeten invullen en dingen uitzoeken om mijn schadevergoeding te claimen.


Geen opmerkingen: