donderdag 10 juli 2014

10-7-2014

Vanmorgen begonnen met het opereren van een koelkast. Deze begon ineens veel herrie te maken. Met een beetje olie op de as van de fan dacht ik het weer op te lossen. Toen ik hem van zijn plaats had, heb ik eerst nog even de lamellen schoon gezogen, dat was wel niet het probleem, maar ik weet dat zowel voor het verbruik als voor de levensduur van de koelkast goed is om die regelmatig van stof te ontdoen. Gezien de plaats waar deze koelkast staat was het lang geleden dat dit gebeurt was. Daarna naar de fan gekeken. Alleen een beetje olie hielp in eerste instantie niet, maar nadat ik het schoepenrad eraf gehaald had, was een druk op het ventiel van de spuitbus voldoende om het probleem op te lossen.
Daarna direct doorgepakt en een magnetron geopereerd. Deze deed het nog wel, maar hij deed het in het donker. Nadat ik de kap verwijderd had, was het even zoeken naar de lamp, maar toen ik die gevonden had, was het probleem snel opgelost.


Geen opmerkingen: