dinsdag 22 juli 2014

22-7-2014

Ik was er toch niet helemaal gerust op dat mijn reparatie van het wiel van de grasmaaier goed was gegaan. Voor alle zekerheid heb ik vandaag dus maar even het andere voorwiel er vanaf gehaald. Mijn conclusie was dat ik gelijk had. De reconstructie is dat borgpen is afgebroken. De ring die daarachter zat is over het puntje dat was blijven zitten geschoven en vervolgens is dat puntje de plastic dop die in het wiel zit gaan uithollen. Gisteren was hij door de ene dop heen en schoof hij de andere eruit waardoor het wiel loskwam en ik dus stil stond. Bij mijn reparatie heb ik beide doppen omgedraaid. Een goede keuze, want nu zit er weer een goede dop achter de gebogen nagel die ik als nieuwe borgpen heb gebruikt. Door het uithollen van de andere dop zit er dus wat speling in, maar ik geloof niet dat het veel meer kwaad doet dan dat de draaicirkel nog wat groter wordt.


Geen opmerkingen: