vrijdag 25 juli 2014

25-7-2014

Gisteren was de sauna verhuurd. Deze is houtgestookt en het hout was na enige tijd blijkbaar op. Mijn nicht Nadinka had de huurders verteld waar ze meer hout konden vinden, bij de stookplaats, maar dat hadden ze blijkbaar niet begrepen. Ik zag ze over de camping lopen zoeken en dat ze hout meenamen dat achter de schuur lag. Een beetje zonde, want daar had ik het hout opgeslagen dat mogelijk nog eens bruikbaar was.
Vanmorgen direct maar even een kruiwagen hout naar de sauna gebracht. Toen ik dat bij de stookplaat ophaalde, kwam ik erachter dat de houtopslagkast die daar staat wat rommelig was. Ik heb het opgeruimd en aangevuld met het hout van de berken die ik vorig jaar bijgezaagd heb en dat ik toen voorlopig in de schuur had opgeslagen.
Toen ik een hoop hout uit de kast verwijderd had, schrok ik even. Onderin de hoek zat een kikker (of een pad, ik heb geen idee wat het verschil tussen beide amfibieƫn is). Eerst wou hij weg, maar hij kon niet door de wand heen. Toen hij dat door had bleef hij heel rustig zitten, terwijl ik de stukken hout netjes opstapelde, ik was natuurlijk wel voorzichtig om hem geen kwaad te doen. Toen mijn kruiwagen leeg was en ik terugliep naar de schuur zat hij nog steeds rustig te kijken naar het stapeltje dat ik gemaakt had. Toen ik terugkwam was hij verdwenen, toen bedacht ik mij dat ik eigenlijk een foto had moeten maken. Nu heb ik dat pas gedaan toen ik klaar was met het opstapelen.


Geen opmerkingen: