donderdag 26 november 2015

22-11-2015 t/m 25-11-2015

22-11-2015
Weer een erg wisselvallige dag vandaag. Twee keer buiten geweest en beide keren was het droog, maar regende het ook. De zon en de grauwe wolken gaven wel mooie panorama's. Of het nu daardoor kwam of dat het altijd zo is weet ik niet, maar toen ik achter de bibliotheek langs liep, zag ik dat “Het Potlood” op een heel vreemde manier in de ramen van de markthal werd gereflecteerd. In plaats van een spits toelopende ronde torenflat leek het wel een middeleeuws kasteel.

23-11-2015
Het was hartstikke mooi weer vandaag. Helaas moest ik thuis blijven. De bel en intercom van deze hele flat is al sinds de afgelopen zomer kapot. Vandaag hebben ze een nieuwe geïnstalleerd en daarbij moesten ze in ieder huis zijn om het toestel eraan te koppelen. Dat zouden ze vandaag komen doen. Vanmorgen hebben ze beneden alles in orde gebracht en tussen twaalf en vijf zouden ze het in de appartementen doen. Gelukkig stonden ze al iets voor twee uur bij mij aan de deur, het was een paar minuten werk en toen deed mijn bel het weer. Dat was mooi en lekker op tijd, daardoor kon ik vanmiddag toch nog even van het lekkere weer genieten. Dat heb ik gedaan door een stukje te gaan fietsen. Het was lekker zonnig, maar ik had er wel spijt van dat ik geen handschoenen aan had gedaan.

24-11-2015
Voor de vierde dag op een rij heb ik vanavond achter elkaar 50 keer TR340 naar 1008 gestuurd per SMS. Per SMS schenk ik 3 euro aan het Team Rotterdam van de Roparun. Niet dat ik ineens zo vrijgevig ben geworden, maar ik heb liever dat dit geld in de strijd tegen kanker wordt gebruikt dan om de winstcijfers van T-mobile op te krikken. Ik heb daar een abonnement waarbij ik iedere maand beltegoed koop en dat blijft onbeperkt geldig. Dat abonnement heb ik inmiddels al meer dan 10 jaar en bijna iedere maand heb ik een deel, vaak een flink deel, van het beltegoed overgehouden. Begin volgende maand stopt T-mobile met dit type abonnement aan. Ze bieden me, voor de eerste twee jaar, een aantrekkelijk alternatief aan. Daar kies ik dan ook voor, maar het betekent wel dat ik al mijn opgebouwde tegoed kwijt ben. Vandaar dat ik de afgelopen dagen het saldo aan het wegschenken ben. Vandaag was het de laatste dag dat ik 50 keer een SMS stuurde, want mijn saldo is inmiddels tot zo'n 140 euro gedaald.

25-11-2015
Vandaag de verzameling munten, postzegels en ansichtkaarten laten taxeren. Alleen de munten hebben een echte waarde, maar we worden er niet echt rijk van. Ik heb ze ter veiling aangeboden, in mei gaat dat gebeuren, dus tot dan is het afwachten wat de echte opbrengst is. Op de terugweg ben ik gestopt bij het Loetbos. Dit natuurgebied in de Krimpenerwaard is een raar bos, want er staan relatief maar heel weinig bomen. Loetmoeras zou een betere naam ervoor zijn. Het gebied is een paar kilometer lang en en slechts een paar honderd meter breed. Het loopt nagenoeg parallel aan de provinciale weg tussen Krimpen en Schoonhoven. Er lopen mooie wandelpaden door het gebied met flink wat bruggetjes, ik heb er lekker over gewandeld. Mooie regenboog gezien, helaas was dat ook aan aankondiging van een fikse regenbui tijdens de laatste vijf minuten van mijn wandeling.


Geen opmerkingen: