donderdag 19 november 2015

14-11-2015 t/m 18-11-2015

14-11-2015
Terwijl ik gisterenavond naar het radioverslag van de oefenwedstrijd tussen Wales en Nederland, hoorde ik de eerste berichten over de aanslagen in Parijs. Toen om elf uur “Met het oog op morgen” begon was er al zoveel van dit gruwelijke nieuws bekend dat het programma bijna alleen daar over ging. Na middernacht ging dat nieuws gewoon door, ik ben toen toch maar gaan slapen, maar het nieuws had dusdanige invloed op mij dat ik niet goed geslapen heb. Vandaag als ik er tijd voor had steeds naar het nieuws op TV gekeken, gelukkig had ik er niet zoveel tijd voor. Morgen wordt de doos voor mijn broer opgehaald, daar moest nog wat wijn bij. Dus naar www.gusto-italiano.nl aan de Kleiweg geweest om die op te halen, op de heenweg nog even langs de milieustraat gereden om wat oude apparatuur in te leveren. Weer thuis heb ik de wijn in de doos gedaan en die dicht geplakt.
Eind van de middag ben ik naar Delft vertrokken. Getwijfeld tussen auto, OV en fiets en voor de laatste gekozen. Op de heenweg had ik een klein beetje spijt, net iets teveel regen. Op de terugweg is die spijt in tevredenheid omgeslagen, tegen mijn verwachting was het droog. Wel stond er een stormachtige wind, maar die had ik grotendeels in mijn zij en een deel van de weg in de rug.
In Delft eerst het atelier van www.jaxpix.nl bekeken. Helaas was er geen plaats in het restaurant dat in het zelfde gebouw gevestigd is, maar op de Beestenmarkt hebben we ook heel lekker gegeten en, nog belangrijker, het was heel gezellig.


15-11-2015
De doos die ik voor mijn broer heb gevuld is onderweg naar Manilla, vanmorgen is hij opgehaald. Verder ben ik vandaag alleen buiten geweest om brood en een pizza te kopen. Het was onstuimig weer. Wat regen betreft viel het mee, maar er was erg veel wind. De steigerplank die vorig jaar op mijn balkon is gewaaid en er nog steeds ligt, ligt plat op de tegels van mijn balkon. De wind kan er dus niet onder komen, desondanks is hij een 30 centimeter verschoven. Verder viel mij op dat het raam in de zijwand van de balustrade van mijn balkon bij harde wind bewoog. Even naar gekeken, het blijkt dat er een bout verdwenen is. Het is niet schrikbarend, maar als wind weer is gaan liggen moet ik toch maar eens kijken of ik daar wat aan kan doen.

16-11-2015
De dag van bezinning na de aanslagen in Parijs van afgelopen vrijdag. Om 12 uur was de minuut stilte. Na een bericht op de radio, heb ik vanmorgen besloten om naar het Vredesplein te wandelen, ik had begrepen dat daar een manifestatie zou zijn. Het was rustig om 12 uur, want de manifestatie bij de moskee was pas vanavond. Ik heb lang het plan gehad om er vanavond opnieuw heen te gaan, maar uiteindelijk besloten om dat toch maar niet te doen. Toen ik later het live verslag op TV zag, kreeg ik toch wat spijt van dat besluit, want het was buitengewoon indrukwekkend. Onder het motto “Eenheid overwint terrorisme” waren er toespraken van imams, een dominee, een rabbijn,, een humanist en van minister v/d Steur en burgemeester Aboutaleb. Een mooie uitspraak van een imam was dat een bos met dezelfde bloemen mooi was, maar dat een bos met verschillende bloemen nog mooier is.

17-11-2015
Vandaag mijn dag verkeerd ingedeeld. Nadat ik opgestaan was, had ik het idee dat het droog was. Omdat de weersvoorspelling was dat het in de loop van de dag ging regenen en waaien, ben ik daarom eerst maar gaan hardlopen. Toen ik buiten kwam bleek het niet helemaal droog te zijn, wat motregen. Toch lekker een rondje rond de plas gaan lopen en onderweg leek het droog te worden, tot de laatste kilometer, toen viel er een flinke bui, dus drijfnat kwam ik weer thuis. Had nou maar gewoon eerst ontbeten en aan het eind van de ochtend gaan lopen, want toen was het wel droog. Omdat het droog was en vanwege de voorspelde storm heb ik mijn balkon gerepareerd. De schroef die verdwenen was had ik, toen ik nog niet wist waar hij vandaan was gekomen, op mijn balkon gevonden. Ik heb hem er weer ingeschroefd, maar het schroefdraad pakte niet echt goed. Voor alle zekerheid heb ik er maar wat tape omheen geplakt. Met gerust hart wacht ik de storm af.

18-11-2015
Toen ik gisterenavond mijn tanden poetste, liep het water in de wastafel niet goed weg. De plopper gepakt maar dat hielp niet echt. Vanmorgen de boel los gehaald en alles goed schoon gemaakt. Het was succesvol. Daarna hetzelfde gedaan met de afvoer in mijn keuken. Dat was misschien nog wel harder nodig. Alle stukjes pijp uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Toen ik ze uit elkaar haalde bedacht ik mij dat het wel handig was als ik goed in de gaten zou houden wat ik waar vanaf schroefde, zodat ik het later weer goed in elkaar zou kunnen zetten. Ik was er alert op dus ik dacht dat het wel goed zou komen. Het kwam ook wel goed, maar het was wel een heel gepuzzel voordat ik alles weer goed in elkaar gezet had.

1 opmerking:

jacq zei

leuk dat je langskwam in de studio! en het was gezellig om elkaar weer te zien en lekker te eten bij Vlaanderen!