zondag 8 november 2015

06-11-2015 t/m 07-11-2015

06-11-2015
Iets van mijn katholieke opvoeding heb ik toch nog wel overgehouden, op vrijdag eet ik over het algemeen geen vlees. Tenminste geen vlees van landdieren, want meestal eet ik vis. Vandaag zelfs dat niet, het was nu echt vegetarisch. Het past nog goed in de nieuwe schijf van vijf die deze week gepresenteerd is, want daarin staat dat je regelmatig peulvruchten moet eten. Niet zoals mijn moeder ze maakte, eerst een nacht laten weken en dan een uur in de snelkookpan, maar ik heb gewoon een blik met bruine bonen gebruikt. Traditioneel aten wij die altijd met stroopsaus, aan die traditie heb ik een kleine twist gegeven, in plaats van gewone stroop heb ik appelstroop gebruikt. Het was erg lekker en ik vond het goed passen bij de herfst. Over de herfst gesproken, vanmiddag viel mij op dat platanen mooie bomen zijn, maar dat ze wel erg veel en grote bladeren verliezen.

07-11-2015
Ik heb geen wanneer het eerder gebeurt is, maar het is in ieder geval al heel lang geleden dat ik geen kaas bij mijn ontbijt gegeten heb. Die was op, ik had mij toen ik gisterenmorgen boodschappen ging doen er even op verkeken hoeveel ik nog had. Ik dacht dat het nog wel genoeg was tot vanmorgen, maar tijdens mijn lunch was alles opgegaan. Vanmorgen na mijn kaasloze ontbijt dus eerst maar even naar de markt gegaan en daar een pond gatenkaas gekocht. Dus bij mijn lunch had ik wel weer een lekkere boterham kaas. Verder vandaag bezig geweest met de doos voor mijn broer, de koffie opgehaald en op zoek geweest naar kaneelstokjes en trekdrop. Die laatste twee heb ik wel gevonden, maar nog niet gekocht. Hoeft ook nog niet, want ik heb nog tot volgende week zaterdag de tijd.

Geen opmerkingen: