zondag 22 november 2015

19-11-2015 t/m 21-11-2015

19-11-2015
Toen ik vanmiddag op de bibliotheek was en mijn stukjes van de afgelopen dagen op mijn blog zette, kwam ik er achter dat ik voor afgelopen zaterdag geen foto op mijn computer had staan. Ik zet bij iedere dag een foto, dus dat wou ik nu ook. Eerst gedacht om een foto uit mijn reservevoorraad erbij te zetten, maar ik had niks dat bij het bericht paste. Ik had die dag onder andere geschreven over mijn bezoek aan www.gusto-italiano.nl op de Kleiweg. Dus heb ik, zonder toestemming te vragen, twee foto's van die website gebruikt. Thuisgekomen bleek ik voor die dag wel een foto gemaakt te hebben, dus als ik dit ga publiceren, vervang ik de illegaal gebruikte foto's door de juiste. Ook voor vandaag had ik nog geen foto en toen ik uit de bibliotheek kwam was het al donker. Vanavond bedacht ik mij dat ik ook een foto van de duisternis kan maken. Dat heb ik gedaan, het resultaat is artistiek.

20-11-2015
Sinds vandaag kan je weer aandelen ABN-Amro kopen. Ik heb er over getwijfeld of ik me erop zou inschrijven. De verwachting is dat een een aandeel wordt zoals Shell, een vrij stabiele koers maar een goed dividend. Dat past goed in mijn portefeuille. Toch heb ik ze niet gekocht, ik hou graag een reserve in cash aan en die zou te klein worden. Misschien dat ik volgend jaar als de overname van TNT door de Amerikanen afgerond is, alsnog in ABN Amro stap. Dat moet dan waarschijnlijk bij een andere bank, want ik kreeg vandaag een brief van SNS bank dat ze met beleggen gaan stoppen, ik moet mijn portefeuille dus ergens anders onder brengen. Jammer, vooral omdat het me waarschijnlijk behoorlijk wat meer gaat kosten.

21-11-2015
Het was warm in mijn huiskamer toen ik vanmorgen opstond. Ik blijk er nog niet zo aan gewend te zijn dat ik mijn verwarming aan heb, zodat ik gisterenavond vergeten ben om hem uit te zetten. Niet zo heel erg, want normaal is het 18 graden als ik opsta, nu was het 20. Het was raar weer vandaag, vanmorgen eerst donkere luchten en harde regen. Later klaarde het ineens helemaal op. Rond het middaguur bedacht ik mij dat ik er maar van moest profiteren, dus ben ik anderhalf uur gaan hardlopen. Het had niet veel langer moeten zijn, want toen ik thuis kwam hingen er weer dreigende wolken en niet veel later ging het regenen. De rest van de dag daarom maar binnen gebleven. Bezig geweest met de doos met ansichtkaarten die bij de erfenis zat uit te zoeken. Er zitten mooie oude kaarten bij, ze zullen vast wel wat waarde hebben, maar ik verwacht niet dat het kapitalen op gaat leveren.

Geen opmerkingen: