vrijdag 25 september 2015

23-9-2015 t/m 24-9-2015

23-9-2015
Ik ben in Nederland. Vanmorgen op een parkeerplaats langs de Duitse A1 wakker geworden. Daarna in een buitenwijk van Hamburg boodschappen gaan doen en daarbij grotendeels met statiegeld betaald (ik had bijna 15 euro aan bierflesjes). Daarna in Bremen een stop gemaakt voor de koffie met appeltaart. Daarna geluncht en het was mijn bedoeling om op dezelfde plek als waar ik vorig jaar heb gestaan, de nacht door te brengen. Daar aangekomen bleek de camperplaats weg te zijn, nu mag je in Duitsland gewoon op een parkeerplaats overnachten, maar toch besloten om door te rijden. Jaren geleden heb ik een keer in Hoogeveen gestaan, dus het was spannend of die camperplaats er nog wel zou zijn, maar dat was zo dus daar ga ik nu overnachten.

24-9-2015
Vanmorgen eerst naar Utrecht gereden, ik wou naar IKEA om een vloerkleed te kopen. Dat gedaan en ook maar even koffie gedronken met een lekker stuk appeltaart. De vestiging op het Kanaleneiland is een stuk groter geworden dan toen ik daar nog woonde, maar dat is inmiddels meer dan 10 jaar geleden. Daarna een nostalgisch rondje gaan hardlopen. Lang het Amsterdam-Rijnkanaal tot Den Hommel, daar de brug over, dan weer langs het kanaal, dan bij Blokhoeve rond de golfbaan (die er niet meer is), over de Blauwe brug, naar Laag Raven en dan via het viaduct van de A12 terug naar het Eiland. Leuk om die route weer eens te lopen, er was veel veranderd, maar nog veel meer was hetzelfde gebleven. Wat niet hetzelfde is gebleven was de tijd die ik voor deze ronde nodig had, vroeger deed ik het in 5 kwartier, maar nu had ik 10 minuten meer nodig.
Na het hardlopen ben ik verder gereden en nu zit ik dit thuis op de bank te tikken.

Geen opmerkingen: