dinsdag 22 september 2015

20-9-2015 t/m 21-9-2015

20-9-2015
Op deze zondag ben ik na een wandeling langs de kust weer een flink stuk verder naar het zuiden gereden. Een koffiepauze gehouden bij McDonalds, vanwege internet. Daarna kwam ik in Gothenburg, het was mijn plan daar even te stoppen om door de stad te wandelen, maar voordat ik een geschikte parkeerplaats had gevonden was ik het centrum al te ver voorbij. Later gestopt bij een natuurreservaat aan de kust van het Kattegat en daar een wandeling gemaakt. Vanavond overnacht ik in Laholm, dat heb ik daar eerder gedaan, maar dit is de eerste keer dat ik op de officiële parkeerplaats voor campers sta. Laholm is trouwens zo'n plaats waarvan ik de naam altijd vergeet en waarvan ik me realiseer op het moment dat ik aan kom rijden dat dit dus de plek is waar ik jaren geleden een wandeling langs de rivier gemaakt heb.

21-9-2015
Morgen om 10 uur vaart de ferry die ik geboekt heb weg uit Malmö. Dit was dus mijn laatste volle dag in Zweden. Ik weet nog niet wanneer ik hier weer terug kom. De kans is groot dat het niet voor 30 juni volgend jaar is, en op die datum worden de huidige biljetten van 20, 50 en 1000 kronen ongeldig. Precies een jaar later geldt datzelfde voor de biljetten van 100 en 500 en de munten van 1 en 5 kronen. Dat betekent dat van het huidige Zweedse geld over anderhalf jaar alleen nog maar de munt van 10 kronen bruikbaar is. Vandaar dat ik geprobeerd om mijn Zweedse geld op te maken. Dat is bijna gelukt, vanmiddag had ik nog 60 kronen over. Dus ben ik een supermarkt ingelopen en heb mijn geld in koekjes geïnvesteerd. Het was even rekenen, maar met vier pakken koekjes verliet ik de winkel weer. Niet helemaal succesvol, want ik had nog 1 kroon over.

Geen opmerkingen: