dinsdag 23 september 2014

20-9-2014 t/m 22-9-2014

22-9-2014
Ik schrijf dit wat eerder dan gebruikelijk, want ik ga vanavond wat eerder slapen dan gebruikelijk. Om mijn broer en zijn vriendin op tijd op Schiphol af te zetten gaat mijn wekker vannacht al om kwart voor drie af. Als ik terug ben, zal ik waarschijnlijk mijn bed nog wel even induiken, maar echt tijd om de verloren slaap in te halen heb ik dan niet, want ik moet weer op tijd opstaan om mijn auto naar de garage te brengen. Dat voor een grote beurt en APK, dus het wordt morgen vooral financieel een spannende dag. Ter voorbereiding van het garagebezoek heb ik de resterende inventaris die nog in mijn auto stond grotendeels eruit gehaald. Het was nog een IKEA-tas vol met potten en pannen.

21-9-2014
Morgenochtend zou ik vroeg op moeten staan, mijn broer en zijn vriendin zouden naar Rio vertrekken en moesten om 6 uur op Schiphol zijn. Door de staking bij Air France gaat hun vlucht niet door. Mijn wekker hoef ik straks dus niet te zetten. Maar er is ook een nadeel, want nu vertrekken ze dinsdag en dan met een vliegtuig dat 2 uur eerder vertrekt. Dus moet ik ze dan al rond 4 uur op Schiphol afzetten.
Vanavond heb ik als pizzakoerier opgetreden, bij de beroemde afhaalchinees op de Slaak heb ik maaltijden gehaald en die op de fiets naar mijn zus gebracht waar we ze met z'n alle opgegeten hebben. Met 7 man leek mij 3 maaltijden wel wat weinig, dus heb ik er 4 gehaald. Maar de porties zijn toch groter dan ik dacht, want zelfs met 3 hadden we nog over gehad.

20-9-2014
Een moeilijke dag vandaag, want op 20 september 1928 is mijn vader geboren. Dit zou dus zijn 86ste verjaardag moeten zijn. Door zijn overlijden afgelopen april is het vandaag dus helaas geen feest. Toch in stijl zijn verjaardag herdacht. Hij had de afgelopen jaren de gewoonte dat het op zijn verjaardag een zoete inval was. Koffie met gebak en daarna een borrel. Rond het middaguur een eenvoudige lunch van soep en sandwiches. Die soep maakte hij zelf, altijd tomaten- en ossenstaartsoep. Vooral met die laatste was hij al dagenlang bezig. Eerst bij de slager een staart bestellen, daar bouillon van trekken, de botjes eruit halen en tenslotte maakte hij het af met een pakje ossenstaartsoep van Honig. Zo'n pakje staat nog in de kast, maar dat heb ik niet gebruikt. Wel heb ik traditiegetrouw ossenstaartsoep gegeten, maar dit keer uit een zak van Unox die hij ook nog in zijn voorraadkast had staan.
Vanavond wat luxer gegeten, mijn broer was vanmiddag uit Manilla aangekomen. Ter nagedachtenis aan mijn vader hebben we met z'n allen in het oude raadhuis van Hillegersberg gegeten.


Geen opmerkingen: