zaterdag 20 september 2014

17-9-2014 t/m 19-9-2014

19-9-2014
Vandaag de eerste stappen gedaan voor het opruimen van het huis. De tactiek die ik gebruik is om de spullen in vier groepen te verdelen. De twee uiterste zijn de spullen die ik bewaar en die ik meteen weggooi. Daarnaast heb ik twee groepen die ik in dozen stop. De ene bevat zaken die ik meteen weg zou gooien, maar die mogelijk mijn zussen of broer nog willen. De laatste doos bevat spullen waarvan ik een sterk vermoeden heb dat iemand ze nog wil hebben.
Ik ben niet de enige in de buurt die aan het opruimen is, het Havenbedrijf is hier voor de deur bezig om de haven uit te baggeren.

18-9-2014
Vandaag veel familie gezien, tantes, ooms, nichten en neven van mij. Het was gezellig, alleen de aanleiding was wat minder, het overlijden van een tante van mij. Een tante die ik mij vooral zal herinneren door de bezoekjes die wij ieder jaar brachten in Cadzand. Mijn oom was midden in de zomer jarig en zij waren daar dan op vakantie. Die oom, die een vijftal jaar geleden al overleden is, was een broer van mijn vader en had dezelfde voornaam als ik. Daardoor hoorde ik bij de uitvaart diverse keren mijn naam voorbij komen.

17-9-2014
Vorige week heb ik aan aanmaning gehad voor een aanslag die ik nooit gehad heb. Ik zat nog in Zweden, maar had twee weken de tijd, ik zou het dan wel uitzoeken. Toen ik gisteren thuis kwam lag er, op Prinsjesdag nogwel, een brief in naam van de Koning in mijn brievenbus. Een dwangbevel dat ik binnen twee dagen moest betalen. Er stond niet in waarvoor ik moest betalen, dus ben ik vanmorgen maar even naar Schiedam geweest om dat na te vragen. Het blijkt dat nadat mijn vader overleden was, hij is uitgeschreven uit het bevolkingsregister. Omdat ik als enige bewoner op dit adres achterbleef, werd ik daarmee verantwoordelijk voor de reinigingsrechten. Dus maar betaald, ik ben er nog niet uit of het de moeite waard is om bezwaar aan te tekenen tegen de incassokosten.
Mijn huis ruikt inmiddels wat beter, er waren wat zwanenhalzen uitgedroogd dus het stonk toen ik gisteren thuis kwam nogal. Verder is het met name in de kleine slaapkamer een enorme rommel, want ik heb heb helemaal vol gelegd met alle spullen die uit mijn vorige huis en mijn campers kwamen.


Geen opmerkingen: