maandag 15 september 2014

13-9-2014 t/m 14-9-2014

14-9-2014
Nadat ik vanmorgen in Denemarken wakker was geworden en een stukje hard had gelopen, ben ik vertrokken. Onderweg richting Duitsland stopte ik bij een parkeerplaats omdat aangegeven stond dat daar een toilet was. Ik was niet alleen op die toilet, naast wat vliegen had ik ook even gezelschap van een kleine kikker. Snel nadat ik hem opmerkte vond hij een kier onder de deur en verdween. Die parkeerplaats was een goede keuze, want naast een toilet bleek dat er ook een wandelroute was. Die heb ik gevolgd. Hij ging door wat tot na de vorige koude oorlog een legerbasis was, maar sindsdien in een bos was veranderd. Het deed mij realiseren hoelang het al geleden is dat de muur viel, want het was al een echt bos. Daarna verder gereden. Ik overnacht in Buxterhude, iets ten zuidwesten van Hamburg. Bijna ieder jaar overnacht ik hier en gezien het grote aantal campers dat hier staat verbaast het mij keer op keer weer dat het nog steeds geen betaalde camperplaats is.

13-9-2014

Deze dag ben ik op zee begonnen. Volgens het schema zou de veerboot om 5 over 12 aankomen, maar we waren iets later. Ik had geluk dat mijn auto in een rij stond die als een van de eerste van de boot af mocht. Na een paar honderd meter over het haventerrein te zijn gereden, ben ik daarna direct de eerste parkeerplaats opgereden. Mijn gordijnen dicht gedaan, een slaapmutsje ingeschonken en na die soldaat gemaakt te hebben mijn bed ingekropen. Ik had geen wekker gezet, maar rond half 9 werd ik weer wakker. Er bleek Wifi op de parkeerplaats te zijn, dus gauw mijn mail verstuurd en dit blog bijgewerkt. Vervolgens wou ik nog de programma's van Transportradio van de afgelopen week downloaden. Dat opgestart, een wandelingetje gemaakt en daarna koffie gedronken. Het downloaden was toen net over de helft. Besloten om het toch maar niet af te breken, met als gevolg dat het half 1 was voordat ik vertrok. Een kort bezoek aan Aarhus gebracht, dat lijkt een leuke stad, dus ik moet er nog een heen. Een leuke stad is ook Kolding, dat wist ik al, want ik was er al een paar keer eerder geweest. Vandaar dat ik die stad heb uitgekozen om de nacht door te b

Geen opmerkingen: