woensdag 17 september 2014

15-9-2014 t/m 16-9-2014

16-9-2014
Vanmorgen was ik vroeg wakker. Het gevolg was dat ik al voor negenen vertrok. Mijn routeplanner stuurde mij richting Hoogeveen. Vlak voor de grens besloot ik even niet te luisteren, want door de berichten in de pers over de verliezen die benzinepompen in de grensstreek maken, wou ik graag nog in Duitsland tanken. Op de weg die ik gekozen had kwam ik geen tankstation tegen, tot ik in Twist kwam. Die plaats ligt nog net in Duitsland. Er was een Shell tankstation, volgens het bord was de prijs van diesel daar 1,43. Dat leek mij erg veel, gisteren had ik zelfs 1,29 gezien. Ik ben doorgereden en in Schoonebeek heb ik voor 1,37 getankt. Niet alleen de prijs voor diesel verbaasde mij, ook de hoeveelheid die ik tankte. Sinds maar vorige tankbeurt in het Deense Aarhus blijk ik 1 op 21,45 gereden. Een nieuw record voor mij met deze auto.
Mijn afwijking van de route had nog een positief gevolg, ik werd nu binnendoor via Coevorden naar Zwolle gestuurd. Een erg mooie route, hij liep zelfs via De Krim, ik heb er niets van gemerkt dat die door Rusland geannexeerd was.

15-9-2014
Vandaag sneller opgeschoten dan ik verwacht had, ondanks dat ik uitgebreid aan het winkelen ben geweest in een outlet-centrum bij Bremen. De bedoeling was om voor een paar nieuwe hardloopschoenen te kijken, dat heb ik ook gedaan, maar ik heb niets kunnen vinden dat aan mijn wensen voldeed. Ook niet zo belangrijk, want mijn oude doen het nog. Wel heb ik twee spijkerbroeken gekocht. Daarna verder gereden en ondanks wat file ben ik tot Hasellüne gekomen, het Schiedam van Duitsland, want hier staat de korn stokerij van Berentzen.


Geen opmerkingen: