dinsdag 2 september 2014

2-9-2014

Vandaag voor het laatst gras gemaaid. Het was maar goed dat ik de vorige keer het opvangsysteem eraf heb gehaald, want ook nu was het gras vrij nat. Zo nat en zo hoog dat het ook zo zelfs nog moeilijk was. En dat terwijl ik vandaag alleen maar vol gas gemaaid heb. Er is iets mis waardoor hoe ik de gashendel ook zet, de motor altijd op zijn top loopt. Bij de onderhoudsbeurt voor het seizoen moet daar volgend jaar dus naar gekeken worden. Hetzelfde geldt trouwens ook voor het olieverbruik, want dat ik met een liter olie de camping nauwelijks 4 keer kan maaien is toch wel een erg hoog verbruik.
Nu ik het toch over gras heb, is het een goed moment over iets dat ze in Zweden on-gras noemen. Wij noemen dat onkruid. Eerder schreef ik al over de violen die spontaan op het terras groeien, enkel dagen geleden over kleintjes die in de plantenbakken wortel lijken te schieten. Nu heb ik een bloeiend viooltje gezien op een wel hele rare plek. Op de stapel met kiezelsteentjes die in de winter voor de gladheidsbestrijding gebruikt waren. Handig dat ik hier nu over schrijf, want ik bedenk mij nu dat het wel verstandig is om bij mijn vertrek mogen een emmertje mee te nemen. Het kan de komende winter best wel eens van pas komen.


Geen opmerkingen: