vrijdag 30 mei 2014

30-5-2014

Vanmorgen vreemde ervaringen bij het hardlopen. Eerst hoorde ik een trein aankomen, terwijl de spoorwegovergang gewoon open was. Maar toen ik wat dichterbij kwam gingen de bomen alsnog dicht. Ik had geen zin om te wachten, dus heb ik mijn route iets verlegd. Ik ging nu over het strand van Gubbyn, dat direct naast het centraal station van Erikslund ligt. Een stukje verder kwam ik bij de onverharde weg die door Lillberg loopt. De weg was modderig alsof er net een stortbui overheen was gekomen. Vreemd want voorzover als ik wist had het niet geregend. Snel werd mij duidelijk wat de reden was. Men had de weg geëgaliseerd en ik kwam een truck van Vägverket, de Zweedse Rijkswaterstaat, tegen die bezig was het wegdek te besproeien. Ik vermoed met azijnzuur, om te voorkomen dat er onkruid op het wegdek gaat groeien. Inmiddels zal de weg wel echt nat zijn, want nog voordat ik terug was van mijn hardlooprondje begon het een beetje te regenen. De hele dag bleef druilerig en vanavond waren er flinke buien.


Geen opmerkingen: