donderdag 1 mei 2014

1-5-2014

De dag van de arbeid is hier in Zweden een feestdag. Ik heb er weinig van gemerkt. Geen rode roos gezien, maar het is voor Zweden ook de eerste dag van de lente, dus maar een foto van een krokus.
Vanmorgen ging het hardlopen met wat hindernissen. Het eerste stuk was het pad wat moeilijk begaanbaar, dat had ik al verwacht vanwege de sneeuw, maar die gaf weinig problemen. Wel was het moeilijk lopen doordat men bezig is bomen te oogsten, de zware machines die ze daarvoor gebruiken hadden het pad flink omgeploegd, dus was het lopen wat moeilijk. Relatief viel het mee, want het volgende pad was nog moeilijker. Enkele maanden geleden hebben ze hier een flinke storm gehad, met als gevolg dat er tientallen omgewaaide bomen over dit pad lagen. De eerste kon ik nog makkelijk voorbij door mijn draf even te onderbreken en een springpaard te imiteren. Later waren er bomen waar ik onderdoor moest en ook nog een aantal bomen waarbij ook dat geen optie was, dus moest ik een stukje door het bos. Deze route ga ik de komende weken maar even niet meer nemen.


Geen opmerkingen: