woensdag 14 mei 2014

14-5-2014

Het was mooi weer, onder het motto 'je moet het dak repareren als de zon schijnt' ben ik vanmorgen het dak weer op geweest. Dit keer om een wat meer permanente oplossing voor het gat in het dak te realiseren dan het grijze tape dat ik er een paar dagen geleden opgeplakt heb. Ik heb besloten om een stuk van een oude rioolpijp af te zagen, zodat ik een mooi rond dekseltje kreeg met ongeveer dezelfde bolling als de golfplaten op het dak. Het paste goed. Ik wou het met siliconenkit vastzetten. In de kelder vond ik daar een tube van. Alleen bleek daar niets uit te komen, achteraf niet zo gek, want die tube lag er 7 jaar geleden al en op de verpakking stond dat het tot 9 maanden houdbaar was. Ik heb hem open gesneden en en de inhoud was niet meer vloeibaar, maar meer een soort van rubber. Gelukkig vond ik in de kelder ook een soort van stopverf, dat was nog wel bruikbaar. Daarmee heb ik mijn dekseltje vastgezet. Nu maar even afwachten of het blijft zitten en belangrijker nog of hiermee de lekkage is verholpen.


Geen opmerkingen: