zaterdag 24 mei 2014

23-5-2014 tot 24-5-2014

24-5-2014
Zoals ik in het stukje van de 23e schreef ben ik de dag dus begonnen op de Kultuurnacht. Nadat het buitenprogramma was afgesloten ging binnen nog even verder. Daar heb ik onder andere mijn nicht Kalindi zien optreden. Het concert waar ik woensdag was, deden ze tijdens dit feest nog even over, grappig om te zien hoe sommige nummers in een andere omgeving veel beter tot hun recht komen of juist het tegenovergestelde.

23-5-2014
Vandaag heb ik geen stukje geschreven. Nu ik dit zit te typen is het inmiddels de 24e, de verjaardag van mijn neef Nikander. Hij was ook de reden van de vertraging in dit stukje. De band 'Backwater five' waarvan hij de drummer is speelde gisterenavond als slotact op het buitenpodium van de kultuurnacht van de gemeente Ă…nge. De jazz die zij spelen klinkt fantastisch, je waant je in New Orleans. Tussen de jaren 80 en het begin van deze eeuw, heb ik heel wat keer jazz festivals bezocht, zoals dat met hemelvaart in Breda en natuurlijk Jazz in Duketown tijdens het Pinksterweekend. De 'Backwater five' zouden daar een topact zijn.

Geen opmerkingen: