dinsdag 13 mei 2014

13-5-2014

De dag begon heerlijk zonnig. Dus vanmorgen eerst maar het terrasmeubilair schoon gemaakt. Door de berkenpollen en door de aarde die ik bij het vullen van de bloempotten gemorst had, waren de stoelen en tafel flink vuil. Na de koffie wou ik verder buiten aan het werk, maar het mooie weer had inmiddels plaats gemaakt voor regen. Ik was even bang dat het de hele dag nat zou blijven, maar nadat we met een kapsalon geluncht hadden, scheen het zonnetje weer. Dus lekker naar buiten, ik heb de rietkragen in de vijver wat gesnoeid. Daar geen foto van gemaakt, vandaar maar een foto die ik gisteren heb gemaakt van de bijzondere situatie bij de sering die op het tentenveld staat. Aan de voet van die boom, ligt het bezaaid met dennenappels. Ik weet hoe ze daar komen, vogels nemen de dennenappels mee en klemmen ze tussen de takken van de sering, waarna ze alle zaadjes eruit pikken. Als ze op zijn gooien ze ze op de grond, zodat ze er weer een volgende dennenappel in kunnen zetten.


Geen opmerkingen: