dinsdag 27 mei 2014

27-5-2014

Vandaag een foto van een afvalcontainer. Toen ik vorig jaar deze containers aan het schoonmaken was viel mij op dat er bij één van de drie een dop onderop zat. Bij de andere twee niet, daar zat gewoon een gat onderin. Ik vond dat gat wel handig, want het water waarmee ik ze schoon spoot liep erdoor weg. Bij de container met dop heb ik die verwijderd en omdat ik er weinig nut van inzag heb ik hem niet terug gezet. Nu kwam ik erachter dat de dop toch nut had, tijdens mijn ontbijt zag ik een ekster onder het gat staan en er met zijn snavel in pikken, blijkbaar had hij de ervaring dat hij daar wat lekkers kon vinden. Nu heb ik er geen behoeft aan om deze zwart witte schoonheid zijn maaltje te ontzeggen, maar toen ik vanmiddag buiten kwam zag ik dat het bij een van de containers een rotzooi was, de grond lag bezaait met gebruikt keukenpapier. Dus heb ik besloten om de gaten toch maar te dichten. Bij een was het makkelijk, daar had ik de dop voor, bij de andere twee had ik die niet. Daar heb ik toch wel een slimme oplossing voor gevonden, aan een stuk hout, een afgezaagde tak, heb ik een wat wat taps toelopend uiteinde gezaagd en die heb ik als plug in het gat geslagen.


Geen opmerkingen: